Skip links

„Așa a vrut algoritmul” – Noua varianta a lui „A picat netul în agenție” pe care o poți auzi de la agenția ta de digital 😊

Share

Îți sună cunoscut?

Ceri un raport de campanie, vezi că lead-urile au scăzut cu 30% și întrebi de ce?

Primești replica: „așa a vrut algoritmul, nu putem controla asta.” 

Pe moment, taci, pentru că… ce poți răspunde? Algoritmii sunt complicați, platformele sunt un „black box”, iar agenția ta „știe mai bine”. 
 
Dar undeva îți rămâne un gust amar: plătești pentru expertiză, dar primești o scuză de expert. 

Ai auzit-o sub diferite forme, poate chiar fără să îți dai seama:

E o abordare clasică de agenție: transferă responsabilitatea.

În spatele replicii „așa a vrut algoritmul” se ascund trei adevăruri incomode:

  1. Lipsă de know-how. Nu știu să structureze campaniile astfel încât să fie clar ce aduce fiecare componentă. 
  2. Lipsă de asumare. Nu vor să spună „am greșit direcția, testăm altceva”. E mai simplu să dea vina pe un sistem abstract. 
  3. Lipsă de transparență. Ți-au lăsat bugetul pe mâna robotului și habar nu au ce s-a întâmplat cu el. Totul depinde de „algoritm”, așa că nu poți decât să te resemnezi și… să mergi mai departe.  

Să luăm în considerare și perspectiva ta asupra situației:

Ca să luminăm un pic situația pe acest subiect, ar trebui să primești de la agenția ta de media informații despre:

Algoritmii sunt aliații tăi. Dar lăsați pe pilot automat, pot să-ți toace bugetele în câteva zile fără să-ți aducă nimic valoros. 

Noi știm că nu e ușor să-ți găsești specialistul în media care să livreze expunerea de care ai nevoie, dar cu siguranță este o diferență clară între ceea ce industria denumește „păzitori de butoane” – care speră ca AI-ul să facă treabă bună – și specialiști cu experiență care înțeleg mecanismele și știu să le manevreze. 

Adevărul e simplu: „așa a vrut algoritmul” nu e o explicație. E un semnal de alarmă. 

Un articol scris de: 
Florin Iacob, Head of Performance
Teodora Iacob, Online Media Manager